Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie

www.nvdv.nl

Een informatieve website gemaakt door de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie. Dat is de beroepsvereniging voor alle dermartologen in Nederland. Op de website vindt u allerlei objectieve informatie over huidaandoeningen en behandelingen. Ook zijn er diverse helder geschreven folders over huidziekten te downloaden.

Het Huidhuis

www.huidhuis.nl

Het Huidhuis is een online platform met uitgebreide informatie over huidaandoeningen en allergieën. Huidhuis biedt tools voor een snelle herkenning en tevens behandelmogelijkheden. Informatie en zelfmanagement voor patiënten en protocollen en behandelmethodes voor professionals. Huidhuis is daarmee een platform voor kinderen, tieners, volwassenen en betrokken professionals.

Huidziekten

www.huidziekten.nl

Een website, die in eerste instantie bedoeld is voor dermatologen (in opleiding), maar er staat ook veel interessante informatie op voor patiënten en niet-dermatologen!

Huidpatiënten Nederland

www.huidpatienten-nederland.nl

Op de website van de Huidpatiënten Nederland (voorheen: Huidfederatie) staat onder andere een overzicht van dermatologische patiëntenverenigingen.

Het Huidfonds

www.huidfonds.nl

Een informatieve website voor patiënten. Het Huidfonds is een onafhankelijke stichting die zich inzet om huidziekten te bestrijden.

Huidinfo

www.huidinfo.nl

Deze website biedt informatie over huidaandoeningen en behandelingen. Bevat ook commerciële en daardoor mogelijk bevooroordeelde informatie.

Zoenen en zo

www.zoenenenzo.nl/soa.html

Een website met betrouwbare informatie over SOA’s en veilig vrijen.

Pollennieuws

www.pollennieuws.nl

Een handige site met actuele informatie over de hoeveelheid pollen in de lucht. Bovendien geeft deze site ook achtergrondinformatie over allerlei soorten pollen in Nederland.

Zorgverzekering

nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekering_(Nederland)